Stikkord til
som må kunnes og vil bli gjenstand for vurdering.
Viktige begreper og terminologi i Animasjon: (Side 120-126.)
Filformater man bør kjenne til, som i større eller mindre grad kan vise animasjoner: SWF, GIF, SVG, HTML5
Lage animasjoner i Flash miljøet: (Side 128-135.)
- Motion tween (flytting, rotasjon, skalering)
- Shape tween (form, farve)
- Bilde-for-bilde tween
- Nøstede tidslinjer (bil og hjul, person som løper med flagrende hår, osv.)
- Onion skin
- Scener
Viktige eksempler for å innøve teknikker og ferdigheter man må kunne:
Eksempel med bil og hjul (Side 133.)
Eksempel med insekt. (Side 136-142.)
Eksempel med shape-tween. (Side 144.)
Eksempel med animering av tekst. (Side 151-154.)
Eksempel med skjelett. (Side 156-161.)
Bruk av: (Side 145-163.)
- Motion tween
- Easing, Motion editor, Easing-kurver
- Skjelett og Bind tool
- Lyd og lydeffekter. (Fade, volum, komprimering.)