"Beste" måte å gjøre dette på er antagelig å tweene en fjerdedel av sirkelen av gangen:
1. Create Motion tween. 2. Gå inn på tween som ble laget i 1 på 4 steder,
og dra sirkelen til 90, 180, 270 og 360 grader.3. Juster de fire rette linjene til buer.
Med tangentene (se figur til venstre) loddrett og
vannrett skulle det være mulig å få en nokså pen
sirkel.Se eksempel i oppgave1_041012.swf .
(En annen mulighet er å tegne en sirkel først, animere bilde-for bilde innenfor, eller tweene og bruke sirkelen som
guide for nøkkelbilder underveis, og til slutt fjerne sirkelen.)
Hvis du går inn i symbolet (sirkelen) du beveget i oppgave 1, kan du slette den og bytte den ut med et kvadrat,
slik at du slipper å lage tween-linjen på nytt!Enkleste måte å lage rotasjon på er å gå inn i Motion Editor og sette Rotation Z til 360o !
Se eksempel i oppgave2_041012.swf .
(Det går også an å gå inn i kvadrat-symbolet og lage en motion tween med rotasjon, men det blir litt mer arbed.
Rotasjonen ender opp i Motion Editor uansett!)
Nokså rett frem, gå inn på 3-4 steder på tidslinjen og del opp bevegelsen i 3-4 deler, som deretter
kan justeres ved å krumme og tilpasse tangentene i knutepunktene.
Her er det naturlig å bruke et skjelett!
- Ta kropp og hode for seg på hovedtidslinjen og lag motion tween for dette.
- Lag to symboler, et med armene og et med benene, og lag skjelett-animasjoner med disse hver for seg i Library. (Insert, New Symbol)
- Lurt å legge inn skulder- og hofte-forbindelsen i skjelettene og låse disse.
- Dra inn armene og benene inn i hovedbildet til slutt.